Visar alla artiklar i Praktiska konspirationer > M/S Estonia sänktes

Sv Haverikommissionen ljög igen: sikten god när Estland körde över Sverige och filmade Diskovery-hålet

2021-07-15 21:01

Det är hårresande hur den svenska Haverikommissionen försöker skydda Estonia-massmördarna. De sade i juni 2021 att sikten under vattnet där Estonia ligger är så dåligt att man måste vänta med filmkameror fram till april/maj 2022 för att sedan komma med slutrapporten efter valet. För detta har jag polisanmäld den svenska Haverikommissionen. Det var klart att sikten var svepskäl för att mörklägga.

Källa

Igår skickade Estland enligt ofria Fria Tider ett tredje fartyg, VLT-089, till vrakplatsen för att filma skrovet och Discovery-hålet. Det visade sig att sikten var alldeles utmärkt som ni kan se i den estniska filmen nedan.

Under denna fräcka kupp mot de svenska mörkläggarna visade det sig också att bogrampen helt slitits av från båda gångjärnen och ligger bredvid skrovet så att alla kan åka in på bildäck.

 

https://youtu.be/wjWJi2sY5uE

 

The appeal of the scandalous Estonia-verdict must be made before 18 JULY 2021

2021-07-15 19:04

Today an Estonian lady asked if it is correct, that the french verdict in the Estonia case from July 2019 has to be appealed latest July 18th 2021. I called the French lawyer Erik Schmill in Paris, who confirmed that. He wants an advance payment of 50 000 EUR, independend if one or a group is paying.

I do not recommend to appeal this highly political verdict, because the Court of Appeal in Versailles is even closer to the Deep State.

 

 

Någon har öppnat Estonias bogramp mellan 25-årsdagen 2019 och idag, helt öppen! Kustbevakningen lät det ske!

2021-07-14 22:29

Överlevaren Rolf Sörman var ett bra val av SEA att skicka med som vakthund över Haverikommissionen. Han rapporterar något sensationellt idag:

"En fantastisk nyhet är att bogrampen är helt öppen inte 80-90 cm!!!!!!!!

Den sitter kvar och är helt vidöppen?

Rene Arikas, chef för säkerhetsundersökningscentret, försäkrar i Postimees att M/S Estonias bogramp är öppen och hänger bredvid fartyget. 2019 när Henrik Evertsson undersökte fartyg för sin dokumentär, var rampen stängd.

Tidigare har den stängda rampen varit anledningen till att det inte går att komma in i fartyget.

Sensationellt. Rampen kan omöjligt öppna sig själv!

Detta var allt för idag!"

Ðet är alltså för andra gången att okända krafter öppnar bilrampen. Mellan den 3 och 4 december 1994 öppnades rampen också och stängdes sedan halvdålig. Ett gångjärn hade då skadats allvarligt.

Förmodligen ville någon rensa bildäck från obekväma militärtransporter, som aldrig utreddes.

Skandal att svensk och finsk kustbevakning inte kunde stoppa vrak- plundringen! När det tyska dykfartyget Fritz Reuter kom september 2019 övervakades de av den svenska Kustbevakningen redan när de kom till Öland. Samma med Jutta Rabes tre dykaktioner 1995, 2000 och 2001.

Under själva förlisningen var rampen dock aldrig öppen. Att JAIC påstod motsatsen i sin rapport är en fet lögn.

TT förtiger i sin rapport att rampen var stängd när den filmades sist en vecka före 25-årsdagen den 28 september 2019. Fulmedia gladeligen rapporterar om att botten runt Estonia ska vara delvis stenig. Detta är mums för mörkläggarna som vill så gärna visa att Estonia inte utsattes för ett attentat för att skydda massmördarna. De tidigare bottenundersökningarna som Sverige gjorde inför betongövertäckningen 1996 påvisade dock inga stenar på haveriplatsen. De stenar som nu utpekas kan ha kastats ner 1996 för att stävja havsbotten inför betongmörkläggningen.

Se även på WTV:

Haverikommissionens Jonas Bäckstrand ljuger svenska folket rakt in i ansiktet att JAIC:s Estoniautredning kan vara korrekt!

 

https://youtu.be/UkSgtS_lHtI

 

Det prisbelönta Estonia-filmteamet har tjuvhållit info om de stora sprickorna i Estoniaskrovet som fokuserades på idag

2021-07-12 20:07

odetonerad sprängladdning på Estoniaskrovet babord som gjorde att bogvisiret hängde kvar efter att ha blivit bortsprängt

Idag kom det som en stor nyhet att den estniska Haverikommissionen        (naturligtvis inte den svenska) tipsade pressen om två nya långa sprickor på Estonias skrov. Problemet är bara att det svenska prisbelönta Estonia-filmteamet och hela besättningen på deras tyska dykfartyg Fritz Reuter kände till detta redan från deras undervattensfilmningar av vraket under september 2019. Detta framgår av den tyska intervjun med kaptenen Uli Baumhör på Fritz Reuter från april 2021, se filmen nedan.

Filmteamet har också tjuvhållit det andra hålet de filmade 2019 och, vad värre är, fördröjt publikationen av det sensationella nya hålet med ett helt år. Många anhöriga, överlevande och Estonia-forskare är väldigt irriterad över denna ansvarslösa fördröjning. Undra vad mer de har tjuvhållit.

En från filmteamet "som i sin dokumentärfilm filmade vraket, skriver i ett mejl till Expressen att han har svårt att kommentera de nya fynden:

”Jag är inte inblandad och ej heller helt informerad. Det är för tidigt att dra några slutsatser av de undersökningar som nu pågår, men med sofistikerad apparatur och vetenskaplig metodik kommer vi nog att få mer nyheter vartefter deras undersökningar fortskrider.” Vilket hyckleri!

Se även på WTV:

Haverikommissionens Jonas Bäckstrand ljuger svenska folket rakt in i ansiktet att JAIC:s Estoniautredning kan vara korrekt!

 

https://youtu.be/RSH4_dHOWqA

https://youtu.be/rWmVZAaRPXo

https://youtu.be/bfotmoOsPm4

 

Haverikommissionens Jonas Bäckstrand ljuger svenska folket rakt in i ansiktet att JAIC:s Estoniautredning kan vara korrekt!

2021-07-10 11:20

"Det är ju inte säkert att den förklaringen är felaktig" sade Haverikommissionens Jonas Bäckstrand igår till TV4 och SVT och menade den gamla JAIC-undersökningen om varför M/S Estonia förliste. SVT har klippt bort dessa ord från Aktuellt 9 juli 2021 efter att de sändes.

JAIC kan inte ha rätt! Detta är en fet lögn då JAIC:s förklaring med bortslitet bogvisir under resans gång som gjorde att vatten kom in på bildäck som sänkte Estonia strider mot naturlagarna. Estonias bildäck på däck två var så konstruerat att inget vatten kunde rinna ner. Bara i mitten på bildäck längs med kölen var öppningar via hissar och trappor ner till däck 1 och 0. Om det skulle tränga in vatten på bildäck så får Estonia slagsida och vattnet samlas på den sidan färjan lutar emot. Men då är mittenöppningarna ner så pass höga att vattnet inte hinner ner.

Om det blir för mycket vatten på bildäck blir slagsidan så pass kraftig att bilfärjan kapsejsar och slår runt med kölen uppåt som Harald of Free Enterprise gjorde i den engelska kanalen eller Jan Heweliusz utanför den polska kusten. Hon drev flera dygn på den instängda luften under bildäck. Men Estonia sjönk inom loppet av 45 minuter!

JAIC-RAPPORTEN stred alltså mot naturlagarna. Dessutom har jag filmteckniskt kunnat bevisa ett stort hål nära fören på styrbord, som Sjöfartsverket dock lät svetsa igen efter förlisningen för att mörklägga Estonia-massmordet. Dessa bilder från Sjöfartsverkets och JAIC:s officiella dykningar december 1994 är klockren teknisk bevisning att hålet finns, som dock är ett annat och mycket större än de som nu ger anledning till de nya undersökningarna. Att det stora hålet har svetsats igen bevisar Meyer-varvets utredning. Man hittade bl a svetsstavarna på havsbotten precis nedanför hålet.

En annan fet Estonia-lögn är att bogrampen skulle varit öppen efter att bogvisiret fallit av.

Denna skiss är från JAIC:s lögnrapport från besättningsmannen Henrik Sillaste på vad han såg efter den stora slagsidan till höger. Rampen var stängd, bara litet vatten forsade in längs sidorna, vilket betyder att vattnet kom in i Estonia under bildäck, under vattenlinjen, genom hål där. Styrbordssidan är som en Schweizer ost!

Dessutom finns filmbevis på flera hål i fören runt bogrampen där visiret ansluter. Dessa filmer är dels från de officiella dykningarna december 1994 och från Jutta Rabes expedition augusti 2000. Lars Ångström skrev den 9 juli 2021 en bra debattartikel om dessa outtredda hål som också bevisar att JAIC-RAPPORTEN är totalt ohållbar, då de varken nämnde eller undersökte dessa hål. Tråkigt bara att Ångström och/eller Expressen visar bilder från Jutta Rabe utan att nämna henne. Mina hålbevis förtiger Ångström också.

Ångström borde dessutom ha nämnt att Jutta Rabe svetsade loss metallbitar från dessa håls kanter och lät dem undersöka hos fem olika institut världen över. Alla kom fram till att metallbitarna hade utsatts för en sprängning.

Sådant förtiger Jonas Bäckstrand naturligtvis. Jag polisanmälde Haverikommissionen för skyddande av brottsling när de i juni 2021 offentliggjorde att de inte ska undersöka de två nya hål nu, utan först på våren 2022. Nu säger Haverikommissionen att sikten under vattnet är bättre under våren, vilket jag starkt ifrågasätter. Men om det nu är så, varför startade de inte med filmningar redan under våren 2021? De nya hål publicerades till 26-årsdagen av sänkningen den 28 september 2020. Hade de bett regeringen att tidigarelägga lagändringen hade det inte varit ett problem. Men regeringen vill inte att den stora Estonia-skandalen briserar före valet och därför fördröjer den misstänkt kriminella Haverikommissionen utredningen med fula tricks.

Se även på NyTeknik:

Jakten på svar om Estonias förlisning i gång

Se även på WTV:

8 juli 2021 nya Estonia-dykningar, Jonathan Linström ute och Estonia-cyklar, update 9.7.21

Detta visste vi redan 1999 om Estonias hål på däck 0;

 

https://youtu.be/GRHSBSWVhjM


https://youtu.be/RSH4_dHOWqA